Klantensegmentatie, Positionering & Customer Journey

Klantensegmentatie, Positionering & Customer Journey

Nieuwe producten en diensten lanceren is complexer dan ooit.

Voor wie is deze opleiding? 

Deze opleiding richt zich, naast beginnende marketeers, tot iedereen die regelmatig in contact komt met de marketingafdeling. Kortom, alle (marketing)professionals die op zoek zijn naar een stevige marketingbasis.

 Klantensegmentatie, Positionering & Customer Journey

Waarom deze opleiding?

Customer journey mapping is een klantgerichte techniek voor het ontwikkelen van innovatieve bedieningsconcepten en het optimaliseren van klantprocessen en diensten.

Het maakt zichtbaar waar in het klantcontact verbeteringen mogelijk zijn om een optimale klantbeleving te realiseren over alle kanalen heen.

Dit artikel beschrijft de achtergrond, voorbeelden en tips voor de toepassing van dit strategische instrument.

Na deze opleiding ben je instaat om:

Een stappenplan uit te stippelen, dat je perfect opstelt en implementeert na deze workshop.

  • Het verschil tussen een push en een pull aanpak
  • Het belang van een goed verhaal bij de lancering
  • Hoe positionering werkt bij een marktintroductie
  • Hoe digitale marketing werkt bij een go-to-market
  • Wat netwerken voor uw lancering kan doen
  • Waarom reclame niet werkt voor een nieuw product
  • Hoe je ambassadeurs voor je innovatie werft
 Klantensegmentatie, Positionering & Customer Journey

Wat leer je in deze opleiding? 

Samen vertrekken we van een lege go-to-market-kapstok, die we in één dag en stap-voor-stap ‘aankleden’. Talrijke voorbeelden uit de praktijk illustreren het geheel.

U krijgt de mogelijkheid om uw project continu interactief in de groep te plaatsen.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden en hyperconcrete tips leer je:

  • hoe je een boeiend verhaal schrijft rond uw nieuw product of dienst
  • hoe je kunt spelen met prijzen, kortingen en promoties
  • de kracht van doelgroepsegmentatie en hoe je de echte behoeften kunt ontdekken
  • hoe je rond onderscheidende voordelen communiceert
  • welke online marketingacties werken voor uw project en welke niet
  • hoe je uw netwerk inschakelt bij de go-to-market
  • het belang van de juiste timing en consistente communicatie

 

 

Program categories