Innoverende business strategieën

Innoverende business strategieën

Leer je sector kennen en leer groeiopportuniteiten in kaart brengen

Ben je op zoek naar nieuwe groei opportuniteiten voor jouw organisatie? Heb je nood aan een nieuw blik om een bestaand business model te wijzigen en nieuw leven in te blazen?

De opleiding business strategieën behandelt een breed scala aan methodes om je business strategie te modeleren rond thema’s zoals service design, co-creatie en crowdsourcing.

Innoverende business strategieën

Na deze opleiding ben je in staat om:

  • Leer een business model ontwerpen.

    • Ken de groeicapaciteit van je onderneming.
    • Onderscheid het dominante business model in je sector.
  • Leer de essentials van

    • Service design.
    • Co-creatie.
    • Crowdsourcing.
  • Pas alle geleerde methoden en technieken meteen toe op je eigen organisatie.

Wat leer je in deze opleiding? 

Uw business model in kaart brengen

De belangrijkste bouwstenen van groei

  • Klanten en relaties
  • Aanbod en kanalen
  • Verdienmodel (zowel kosten als opbrengsten)
  • Bronnen en partners

Groeistrategieën

  • Het optimaliseren van uw bedrijfskrachten.
  • Het verhogen van de toegevoegde waarde in de bedrijfsketen.
  • Het gebruik van netwerkkrachten buiten de eigen organisatie of bedrijfsketen.

Innovatieve groeistrategieën

  • Service design
    • Best in class customer service & customer experience
    • Verhogen klantentevredenheid en loyaliteit
    • Hoe meten we service design?
    • Klachtenbehandeling
  • Co-creatie
    • Co-creatie in de praktijk
    • Wanneer wel en wanneer niet
  • Crowdsourcing
    • Crowdsourcing in de praktijk
    • Voor en nadelen

 

 

Program categories